[ezcol_1quarter]

[/ezcol_1quarter]

En aquest espai recollim part del material generat durant la jornada de novembre de 2015, el qual permet complementar aquells articles publicats a les Actes d’Història de la Ciència.

[ezcol_1quarter_end]

[/ezcol_1quarter_end]



  .[ezcol_1third]

Primera sessió de comunicacions[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Altres formats per la història de la ciència l’aula:[/ezcol_2third_end] [ezcol_1third]

  • Calpe, Merce
  • Plaromaní, Anna
  • Puigvert, Tura
  • Villar, Vangelis[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Ciència viscuda, una exposició per contextualitzar objectes antics

[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Zarzoso, Alfons

[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Un passeig per Barcelona de la “ma”…: els espais de la cirurgia del 1900[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Carandell, Miquel

[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Històries de la ciència: Itineraris didàctics per Barcelona[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

[ezcol_1third]

  • Valls, Laura

[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

“Éssers modèlics”, una exposició per comprendre la vida de laboratori.[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • García-Lladó, Àngela[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

L’itinerari de la ciència i tecnologia de wikidones: història, ciència i gènere[/ezcol_2third_end]


[ezcol_1third]

Segona sessió de comunicacions[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

La immersió de la història de la ciència a l’aula:[/ezcol_2third_end]    .

[ezcol_1third]

  • Guevara, Iolanda[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

L’ús de contextos històrics a l’aula de matemàtiques de secundària: El cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra

[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Navarro Loidi, Juan[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Los números enteros en las aritméticas en castellano del siglo XVII[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

[ezcol_1third]

  • Solsona, Núria
  • Quintanilla, Mario
  • Cuellar, Luigi[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Banc de dades per incorporar la història de la ciència des d’una perspectiva didàctica[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Blanco, Mònica[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

El mètode de Newton-Raphson… i Simpson: Una aplicació d’eines de programació per analitzar textos matemàtics històrics

[/ezcol_2third_end]


    .[ezcol_1third]

Tercera sessió de comunicacions[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

La cultura material de la ciència i l’acoblament de la història de la ciència en el currículum educatiu:[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Fernandez Novell, J.M.[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

De Newton a Balmer tot passant per Bunsen i Kirchhoff[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Pérez Canals, Enric

[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

La física quàntica a través dels experiments[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Moreno Martínez, Luis

[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

La historia de la química en educación secundaria obligatoria y bachillerato. Del currículo al libro de texto[/ezcol_2third_end]


.[ezcol_1third]

Quarta sessió de comunicacions[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

La història de la ciència en la formació del professorat:[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Romero Vallhonesta, F.
  • Massa Esteve, M. Rosa[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Història de la matemàtica per a l’ensenyament de les matemàtiques. Analitzant a fonts.[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

[ezcol_1third]

  • Pariente Silván, José A.[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Los cambios en las prácticas de enseñanza de la química en el siglo XIX: el professor Mariano Santisteban[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Hernández Fernández, A.[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Historia de la ciencia y la tecnología en la formación del profesorado de secundaria[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Grapí Vilumara, Pere[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Una contribució de la història de la química a la comprensió de la naturalesa de la ciència en la formació del professorat de ciències[/ezcol_2third_end]


.[ezcol_1third]

Cinquena sessió de comunicacions[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

La història de la ciència als màsters de secundària:[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Guilem Llobat, Ximo[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Història de la ciència per al futur professorat de l’àrea de formació professional (especialitats biosanitàries). El cas del màster de secundparia de la UVEG[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Castells, Marina
  • Guitart, Fina
  • Konstantinidou, Katerina[/ezcol_1third][ezcol_2third_end]

La història i la naturalesa de la ciència al màster de FFPP de la UB (especialitat de física i química)[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Roqué, Xavier
  • Tabernero, Carlos[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

On és la història?[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

[ezcol_1third]

  • Traver Ribes, Manel J.
  • Solbes Matarredonda, J.

[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

Com es poden introduir aspectes de la història de la ciència en la formació del professorat de ciències?[/ezcol_2third_end]

[ezcol_1third]

  • Bertomeu Sánchez, R[/ezcol_1third] [ezcol_2third_end]

La ciència a les aules (1800-200): noves tendències històriogràfiques i formació del professorat[/ezcol_2third_end]